سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رابط کاربری جدید EMUI 10.1 هوآوی چه امکانات جدیدی دارد؟


 

  • رابط کاربری جدید EMUI 10.1 هوآوی چه امکانات جدیدی دارد؟
    آفتاب‌‌نیوز :

    هوآوی همزمان با رونمایی از پرچمدار‌های جدید خود از سری Huawei P40، نسخه جدیدی از اکوسیستم نرم‌افزاری خود یعنی EMUI 10.1 را هم معرفی کرده است. این نسخه جدید EMUI قابلیت‌های هوشمند جدیدی را کنار قابلیت‌های ارتباطی یکپارچه خود ارائه می‌دهد.

    MeeTime

    MeeTime یک قابلیت جدید در EMUI 10.1 است که راهکار‌های جدیدی برای به اشتراک‌گذاری لحظات و تجربیات مختلف زندگی شما با دوستان و خانواده ارائه می‌دهد.

    رابط کاربری جدید EMUI 10.1 هوآوی چه امکانات جدیدی دارد؟

    با به اشتراک‌گذاری آنچه روی صفحه‌نمایش گوشی در جریان است می‌توان جذابیت بیشتری به گفتگو‌های MeeTime اضافه کرد. به عنوان نمونه هنگامی که در خرید یک محصول به صورت آنلاین و از طریق گوشی مردد هستید، می‌توانید با بهاشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، نظر دیگران را هم جویا شوید.

    MeeTime این امکان را فراهم کرده تا حتی در شرایطی که ارتباط شبکه ضعیف است، با دوستان و خانواده تماس‌های ویدئویی باکیفیت برقرار کنید.

    با استفاده از MeeTime می‌توانید یک دوربین ورزشی یا همان Action Camera را هم داشته و به کمک آن ارتباطی فراگیرتر داشته باشید. امکان برقراری تماس‌های ویدئویی به صورت ویدئو کنفرانس یکی دیگر از جذابیت‌های این سرویس است.

    بهینه‌سازی رابط کاربری

    حرکت در منو‌ها و محیط‌های مختلف بهینه‌سازی شده و عکس‌العمل نسبت به لمس صفحه‌نمایش توسط کاربر به کمک افکت «لغزش و اصطکاک» محسوس‌تر شده است. درست مانند دنیای واقعی همان‌طور که اشیای در حال حرکت به تدریج با کم شدن سرعت متوقف می‌شوند، در جابه‌جایی‌های درون گوشی نیز شاهد کاهش سرعت، قبل از توقف محتوا‌های در حال جابه‌جایی خواهید بود.
    اپلیکیشن‌های داخل نوار کناری یا همان «سایدبار» (Sidebar) با کشیدن و رها کردن وارد حالت نمایش چندپنجره‌ای می‌شوند. حتی می‌توان عکس، متن و فایل‌ها را نیز کشیده و از برنامه‌ای به برنامه دیگرمنتقل کرد. پنجره‌های شناور هم به کاربر این امکان را می‌دهند تا کار‌هایی مانند پاسخدادن به پیامک‌های متنی را بدون اینکه از حالت نمایش تمامصفحه برنامه دیگری که در حال استفاده از آن هستند، پاسخ دهند.
    قابلیت دیگر این رابطکاربری امکان نمایش محتوای مورد نظر کاربر در حالتی است که کاربر از گوشی استفاده نمی‌کند. این قابلیت که Micro-Stereo AOD نام دارد در سه لایه پیش‌زمینه، اعداد و پس‌زمینه، الگویی سه بعدی به صفحه‌نمایش گوشی می‌بخشد.

    Multi-Screen Collaboration

    قابلیت‌های جدیدی نیز به بخش انتقال و نمایش محتویات گوشی هوشمند روی دیگر دستگاه‌ها یا همان Multi-Screen Collaboration اضافه شده است. به عنوان نمونه به‌سادگی می‌توانید تماس‌های صوتی یا تصویری گوشی خود را از طریق کامپیوتر‌های تولیدی هوآوی مدیریت کنید. در روندی معکوس، امکان استفاده از دوربین و میکروفون کامپیوتر و اتصال آن‌ها به گوشی هوشمند شما نیز میسر است. علاوه بر آن امکان استفاده از نرم‌افزار‌های کامپیوتر برای بازکردن مستقیم فایل‌ها یا لینک‌های روی گوشی نیز وجود دارد.

    Huawei Share

    سرویس Huawei Share در EMUI 10.1 از انتقال با سرعت بالای فایل بین دستگاه‌های تولیدی هوآوی پشتیبانی می‌کند. اما علاوه بر گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و کامپیوتر‌های شخصی هوآوی، سرویس Huawei Share از محصولات تولیدی شرکت‌های دیگر هم پشتیبانی خواهد کرد.

    ONEHOP

    با استفاده از این قابلیت برای ارتباط با دستگاه‌های دیگر، نیازی به طی کردن فرایند‌های پیچیده نیست و کافی است فقط نام دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

    CAST+

    Huawei Cast+ قابلیت دیگری است که ارتباط روان بین گوشی و دستگاه‌های پروژکتور را مهیا می‌کند. این قابلیت هنگام استفاده از شبکه‌های ناپایدار نیز می‌تواند به خوبی محتویات گوشی را روی صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر به نمایش بگذارد. با توجه به تاخیر کم ارتباطی حتی میتوانید با استفاده از یک کنترلر گیمینگ بلوتوثی نیز فرایند اتصال را عملی کنید.

    Sound Booster

    در صورتی که بخواهید صدای خود در اتاقی بزرگ بشنوید، کافی است قابلیت Sound Booster را فعال کنید. به این ترتیب صدای شما با اتصال گوشی به یک اسپیکر بلوتوثی تقویت خواهد شد. حتی می‌توانید از هدفون‌های بلوتوثی نیز به همین شیوه استفاده کنید تا در محیط‌های شلوغ همچنان مکالمه‌ای شفاف داشته باشید.

    Gallery

    در قسمت گالری می‌توان تمام فایل‌های صوتی و تصویری موجود در دستگاه‌های دیگری که همگی از EMUI 10.1 استفاده می‌کنند، به یک شبکه وای‌فای مشترک وصل هستند و از شناسه کاربری مشابه هوآوی برخوردارند را مشاهده کرد. قابلیت جستجو در این فایل‌ها نیز وجود دارد.

    Celia؛ دستیار صوتی هوشمند هوآوی

    دستیار هوشمند صوتی هوآوی با نام Celia نیز همراه با EMUI 10.1 در اختیار کاربران و بازار‌های جهانی قرار گرفته است. برای استفاده از این دستیار هوشمند کافی است کلید روشن و خاموش دستگاه را به مدت یک ثانیه نگه داشته یا عبارت «هی سیلیا» (Hey Celia) را به زبان بیاورید.

    امکان شناسایی سوژه، کنترل پخش فایل‌های چندرسانه‌ای و پیامک‌ها، ترجمه چهره به چهره و تشخیص کالری غذا از کار‌هایی است که از عهده این دستیار هوشمند صوتی برمی‌آید.

    Multi-Device Control Panel

    Multi-Device Control Panel پلتفرمی یکپارچه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که به آسانی میتواند تمامی دستگاه‌های متصل در مجاورت خود را مشاهده و تشخیص دهد. از این پنل که با کشیدن انگشت به سمت بالا روی صفحه‌نمایش در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، می‌توان برای مدیریت دستگاه‌های موجود در پلتفرم اینترنت اشیا، فعال کردن حالت پروجکشن گوشی و انتقال محتوا به صفحه‌های‌نمایشی بزرگ‌تر و سایر موارد مشابه استفاده کرد. این پنل به طور خودکار دستگاه‌هایی که به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کنند را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

    امنیت بالاتر، عملکرد روان‌تر

    میکرو کرنل TEE در حال حاضر به استاندارد CC EAL 5+ به عنوان بالاترین گواهی امنیتی برای سیستم‌عامل دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی، دست پیدا کرده است. به این ترتیب تمام تراکنش‌ها، تایید‌ها و موارد دیگر در بالاترین سطح امنیتی مدیریت می‌شوند.

    سرعت پاسخگویی سیستم به درخواست‌های کاربر تا 20.8 درصد افزایش پیدا کرده و متوسط نوسان تاخیر تا 10.5 درصد کاهش یافته است تا شاهد عملکردی سریع و روان در EMUI 10.1 باشیم.

    دستگاه‌های واجد شرایط

    هوآوی تایید کرده به‌روزرسانی EMUI 10.1 برای بیش از 30 مدل گوشی هوشمند این شرکت ارائه خواهد شد. گوشی‌های هوشمند سری P40 هوآوی از ابتدا با این نسخه از EMUI عرضه خواهند شد.

    لیست دیگر گوشی‌های هوشمند واجد شرایط به شرح زیر است:

    • Huawei Mate 20
    • Mate 20 Pro
    • Mate 20 Porsche Design
    • Huawei Mate 20 X 4G
    • Huawei Nova 6
    • Nova 6، 5G
    • Nova 6 SE
    • MatePad Pro
    • MediaPad M6، 10.8
    • M6، 8.4
    • MediaPad M6 Turbo Edition
    • Huawei P30
    • P30 Pro
    • Huawei Mate 30، 4G
    • Mate 30، 5G
    • Mate 30 Pro 4G
    • 30 Pro 5G
    • Mate 30 RS Porsche Design
    • Huawei Mate 20 X 5G
    • Mate Xs
    • Mate X
    • Huawei Nova 5 Pro
    • Nova 5
    • Nova 5i Pro
    • Huawei Nova 5z
    • Enjoy 10S

    گوشی‌های یاد شده در آینده و به مرور زمان آپدیت رابط کاربری را از طریق OTA (به‌روزرسانی بی‌سیم با اینترنت) دریافت خواهند کرد.




نقش لباس‌ها در انتقال ویروس کرونا


 

  • نقش لباس‌ها در انتقال ویروس کرونا

    رئیس گروه بیماری‌های واگیر دار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی تشریح کرد؛

    آفتاب‌‌نیوز :

    سیمین خیاط زاده کفش‌ها را در انتقال ویروس کرونای جدید موثر عنوان کرد و گفت: معمولا کفش‌ها را در پاگرد آپارتمان قرار می‌دهیم، اما بهترین شرایط برای پیشگیری از انتقال ویروس با کفش، درآوردن و قرار دادن کفش دورتر از پاگرد و فضایی جداگانه بر روی تکه‌ای از فرش یا موکت و قالیچه و پادری تمیزی که هر روز ضدعفونی می‌شود، است.

    وی، اضافه کرد: در چندین مقاله نیز ذکر شده است که لباس‌ها جزو سطوحی هستند که ماندگاری ویروس کرونای جدید بر روی آن بسیار کم و در حد 9 الی 24 ساعت است، اما نمی‌توان به طور قطعی ادعا کرد که مثلا پالتو را بعد از 9 ساعت با اطمینان کامل می‌توان پوشید.

    وی، بیان کرد: توصیه می‌کنیم تا قبل از ورود به خانه حداقل لباس‌های رویی مانند مانتو، مقنعه و به خصوص شلوار که با زمین در ارتباط بوده را پشت در ورودی، درآورند.

    خیاط زاده، اضافه کرد: اگر امکان شستن روزانه لباس‌های بیرون وجود نداشته باشد، جایی جداگانه در منزل که بی‌مانع بوده و سایر افراد به ویژه کودکان به آنجا رفت و آمد ندارند، برای درآوردن و قرار دادن این لباس‌ها در نظر گرفته شود.

    وی، متذکر شد: به افراد شاغل نیز توصیه می‌شود تا در صورت امکان لباس‌هایشان را در محل کار درآورده و صبح روز فردا در همانجا دوباره به تن کنند، گفته می‌شود که تعداد زیادی از ویروس‌ها صبح روز بعد بر روی لباس از بین می‌رود. تکاندن لباس در هوای آزاد سبب پخش شدن ویروس به همراه گرد و خاک و آلوده کردن سایر افراد می‌شود.

    وی با توصیه‌هایی به افراد شاغل در بیمارستان‌ها متذکر شد: به این افراد توصیه می‌شود به هیچ عنوان با لباس مورد استفاده در بیمارستان، در خارج از آن محیط حضور پیدا نکنند و به هنگام خروج از بیمارستان تمامی لباس‌ها را درآورند، هر چند تعداد زیادی از لباس‌های بیمارستانی یک بار مصرف بوده و پس از استفاده به شکل بهداشتی دفع می‌شوند.

    رئیس گروه بیماری‌های واگیر دار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی در خاتمه متذکر شد: پرستاران و کادر درمان بخش کرونا نیز پس از طی دوره قرنطینه مانندی، به منازلشان بازمی‌گردند.




خبر رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا درباره تولید پادتن اختصاصی ویروس کرونا


 

  • خبر رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا درباره تولید پادتن اختصاصی ویروس کرونا
    آفتاب‌‌نیوز :

    دکتر مصطفی قانعی در گفتگوی ویژه خبری در خصوص اقدامات درمانی ویروس کرونا در دنیا گفت: پزشکی امروز مبتنی بر شواهد است و غیر از این را قبول نمی‌کند؛ در مطالعات پزشکی معمولاً دو گروه «کنترل و درمان» تحت نظر قرار می‌گیرند که این موضوع حداقل 2 تا 3 ماه طول می‌کشد تا طراحی و اجرا شود و در نهایت به نتیجه برسد.

    به گفته وی تا کنون در دنیا دارویی معرفی نشده که بر اساس شواهد علمی اثرگذاری قطعی روی بیماری کرونا داشته باشد؛ اما بسیاری از مقالات بر اساس تجربیات شخصی نه تصادفی به چاپ رسیده اند.

    خبر رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا درباره تولید پادتن اختصاصی ویروس کرونا

    رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا در خصوص تحقیقات محققان کشور در زمینه کرونا گفت: در این کمیته هر روز تیمی تمام شواهد دنیا را جمع آوری و مقالات را مطالعه می‌کنند تا ببینند کدام دارو مؤثر است و آن را در پروتکل درمانی وارد سازند.

    دبیر ستاد توسعه زیست فناوری افزود: بررسی‌های ما نشان داد داروهایی که برای آنفولانزا و ایدز هستند در درمان کرونا بی اثرند. برخی داروها مانند کلورکین حتی در برخی افراد ضرررسان است.

    به گفته وی اکنون به جایی رسیدیم که فضای تحقیقاتی باز است به طوریکه برخی داروها پیشنهاد می‌شوند که در صدد هستیم اثر گذاری آنها را بررسی کنیم و ببینیم کدام دارو در درمان کرونا مؤثر خواهد بود.

    وی با بیان اینکه برخی پیشنهادات دارویی رد شده، گفت: برخی از این پیشنهادات که تجربه شخصی بوده رد شده زیرا تأثیری در درمان کرونا نداشته است.

    بررسی علمی 2 داروی اکتمرا و رمدیسیور

    وی در خصوص داروی «اکتمرا» گفت: تا دو هفته دیگر نتایج اولیه در خصوص اثرگذاری این دارو روی بیماران مبتلا به کویید 19 مشخص می‌شود.

    به گفته قانعی، همچنین داروی «رمدیسیور» نیز در حال مطالعه است که اثرگذاری آن روی بیماری مشخص شود.

    رئیس کمیته علمی مبارزه با کرونا خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 200 تحقیق در کشور در زمینه کرونا در حال انجام است که سهم بزرگی در مطالعات جهانی خواهد داشت. تا دوماه دیگر نتایج این تحقیقات مشخص می‌شوند.

    کاهش مرگ و میر با پلاسما درمانی

    وی در خصوص پلاسما درمانی گفت: برخی مطالعات که در FDA هم وجود داشت در کشور آغاز شده که نتیجه بخش بوده است؛ تزریق کورتون، همو پرفیوژن و سایر روش‌های درمانی که پزشک می‌تواند به کار ببرد نیز در حال انجام هستند؛ برخی اقدامات مانند پلاسما درمانی منجر به کاهش مرگ و میر با کرونا شده است.

    هنوز فرمول کشف شده‌ای برای درمان کرونا وجود ندارد

    قانعی تاکید کرد: پزشکان تلاش کردند تا از ابزارهایی برای درمان کرونا استفاده کنند اما خلاصه مطلب این است که فرمول کشف شده‌ای که روی میز مورد قبول جامعه جهانی باشد وجود ندارد و ما منتظر هستیم.

    رئیس کمیته علمی کرونا با تاکید بر اینکه شتاب علمی در زمینه کووید 19 در کشور بالاست، گفت: ما تا 6 ماه دیگر در این زمینه حرف‌هایی برای گفتن داریم؛ همچنین تا یک سال دیگر واکسن کووید 19 ساخته می‌شود.

    خبر خوش درباره تولید ایمنوگلوبین یا پادتن اختصاصی کرونا در کشور

    قانعی با بیان اینکه تا یک ماه آینده نتیجه اثرگذاری داروها مشخص می‌شود، بیان کرد: همچنین خبر خوبی که در زمینه تولید آی وی آی جی (ایمنوگلوبین) داریم این است که دو شرکت دانش بنیان در این زمینه اقدام کرده اند که یکی جلو است و یک بازدید دیگر توسط سازمان غذا و دارو در این زمینه از شرکت انجام شود، تولید آی وی آی جی تأیید می‌شود. یک شرکت دیگر نیز اقدامات دیگری در این زمینه در دستور کار دارد. این بدان معنا است گه اگر ما تصمیم بگیریم که آی وی آی جی را در داخل کشور انجام دهیم، 3 شرکت در این زمینه فعالیت می‌کنند. به عبارت دیگر ما نزدیک هستیم به اینکه ایمنوگلوبین یا پادتن اختصاصی کرونا را به دست بیاوریم.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا افرادی که مبتلا به کرونا هستند در خانه می‌توانند درمان شوند، گفت: افرادی که در منزل هستند می‌بایست اکسیژن خون خود را اندازه گیری کنند و اگر کمتر از 91 باشد باید به مراکز درمانی مراجعه کنند. همچنین اگر دچار التهاب ریه هستند باید تحت درمان باشند و از داروهای ضد التهاب استفاده کنند. اگر سن افراد بالا باشد دچار بیماری‌های زمینه‌ای، چاقی، دیابت، فشار خون و… هستند حتماً باید به مراکز درمانی مراجعه کنند. اما افراد لاغر بدون علائم می‌توانند در منزل از خود مراقبت کنند.

    وی در خصوص داروی کلروکین افزود: مصرف کلورکین و اثرگذاری آن روی کرونا در حال تحقیق است ولی اثبات نشده است.

    قانعی با بین اینکه 10 بیمارستان روی تحقیقات کرونا وارد عرصه عمل شده اند گفت: تا یک ماه دیگر نتایج یک مطالعه بزرگ بین الملی را بیان خواهیم کرد زیرا تعداد بیماران ما قابل توجه است و کشور هم برای این کار شرایط را فراهم کرده است.




لحظه ورود کرونا به سلول ثبت شد+عکس


 

  • لحظه ورود کرونا به سلول ثبت شد+عکس
    آفتاب‌‌نیوز :

    گروهی از محققان برزیلی با استفاده از یک میکروسکوپ الکترونی قدرتمند لحظه‌ای که ویروس کووید 19 یک سلول را مبتلا می‌کند را در چند تصویر ثبت کرده اند.

    محققان بنیاد «اوزوالد کروز» در برزیل هنگام مطالعه شیوع تکثیر و گسترش ویروس کرونا این تصاویر جالب را ثبت کرده اند. در این تصاویر چند ذره از ویروس مرگبار دیده می‌شوند که سعی در ورود به سلول را دارند و در مرحله بعد این ذرات داخل سلول دیده می‌شوند.

    لحظه ورود کرونا به سلول ثبت شد+عکس

    به گزارش دیلی میل، محققان برای این منظور از ابزاری استفاده کرده اند که اشیا را یک تا 2 میلیون بار بزرگ‌تر از اندازه نرمال شأن نشان می‌دهد و به این ترتیب توانسته اند داخل سلول و ویروس را به نمایش بگذارند. مهمترین عکس از میان 3 تصویر ثبت شده، لحظه ورود ویروس کووید 19 به سلول است.

    به گفته محققان این مؤسسه، سلول‌های استفاده شده در این پژوهش به یک میمون سبز آفریقایی تعلق دارد و به انسان مربوط نیست. به طور معمول از سلول‌های کشت شده میمون سبز آفریقایی برای تست‌های آزمایشگاهی استفاده می‌شود. علاوه بر آن محققان در این فرایند از سلول‌های ایزوله شده ای استفاده کردند که از گلو و بینی یک فرد مبتلا جمع آوری شده بود.

    نقاط سیاهی که در تصاویر دیده می‌شود ویروس SARS-CoV-2 است.

    لحظه ورود کرونا به سلول ثبت شد+عکس

    لحظه ورود کرونا به سلول ثبت شد+عکس




نگاهی به روند افزایشی قیمت دلار در سه ماهه اخیر


 

  • نگاهی به روند افزایشی قیمت دلار در سه ماهه اخیر

    به گزارش شفاف، قیمت دلار در داخل کشور در سه ماه گذشته نوسانات شدیدی را تجربه کرد و تاثیرات بسیاری بر بازار سکه و طلا گذاشت. قیمت هر دلار در بازار ایران که در نیمه بهمن ماه 13 هزار و 430 تومان بود، در 20 فروردین ماه به 15 هزار و 600 تومان رسید.

    قرار گرفتن در لیست سیاه

    از نیمه‌های بهمن و با نزدیک شدن به نشست FATF، زمزمه‌هایی از احتمال قرار گرفتن ایران در لیست سیاه به گوش رسید. همین زمزمه‌ها باعث شد دلار حرکت صعودی خود از کانال 13 هزار تومان را به سمت بالا طی کند. هرچه به زمان نشست نزدیک‌تر شدیم این گرانی افزایش یافت.

    از آخرین روزهای بهمن ماه، پس از تشکیل نشست، با از قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF، بازارها سیر صعودی در پیش گرفتند. اپرچه کارشناسان عوامل مختلفی را در این افزایش دخیل دانستند اما مهم‌ترین آنها را تصمیم FATF برای قراردادن نام ایران در فهرست سیاه این نماد مالی بین‌المللی عنوان کردند.

    شیوع ویروس کرونا

    همزمان با این اتفاق، خبر انتشار ویروس کرونا، موج دیگری به راه انداخت که باعث شد روند افزایش قیمت دلار ادامه‌دار شود.

    تلاطم در اقتصاد تاثیری مستقیمی بر قیمت دلار دارد، هر زمان که تغییراتی در فضای اقتصادی کشور حاکم می‌شود، مردم سرمایه خود را به سمت سکه و دلار به عنوان سرمایه‌گذاری ایمن سوق می‌دهند. نگرانی از همگیر شدن ویروس کرونا نیز، باعث شد مردم به دنبال سرمایه‌گذاری مطمئن برای حفظ ارزش پول خود بروند که این موضوع نیز جذابیت سرمایه‌گذاری در دلار را افزایش داده است.

    دلار در بازه سه ماهه

    به طور حتم عوامل بسیاری در نوسانات بازار دلار افزایش قیمت آن دخیل هستند. به منظور بررسی دقیق قیمت دلار در چندماهه اخیر، نگاهی بیندازیم به نمودار روزانه قیمت‌ها.

    در ادامه نمودار قیمت دلار از نیمه بهمن ماه آورده شده است: